zondag 3 september 2017

Tulipa.....

Het geven en krijgen van bloemen is altijd leuk.

Je hoopt er ook altijd zo lang mogelijk van te genieten.

Bloemen zorgen voor een positief gevoel.
Tulpen zijn leuke bloemen.

Ik kwam een leuk patroon tegen van tulpen.

Het stond voorop de Quiltmania nr 118.


Ik had er zin in om deze te gaan maken.

Het formaat heb ik aangepast.

Het is niet zo groot geworden als het origineel.

De mijne is 50 x 50 cm.

Uit beige en ecru stroken heb ik rechthoeken geknipt.

Daartussen heb ik groene strookjes genaaid die 

de steeltjes van de bloemen voorstellen.



Je moet ze een beetje mooi verdelen in de verschillende rijen. 

Ik heb 6 rijen gemaakt en die aan elkaar gezet tot een lap.

Ik heb verschillende kleuren roze, rode en paarse stoffen opgezocht.

Met behulp van dubbelzijdig plakvlieseline

heb ik daar tulpjes uit geknipt. 

Ze wisselen van grootte, kleur en hoogte.

Deze heb ik toen bovenaan de steeltjes gestreken op de ondergrond.



De tulpen heb ik op de naaimachine met een stiksteek rondom 

vastgezet in de kleur van de stof.

Toen de top, tussenvulling en de achterkant op elkaar geregen en 

met de hand doorgequilt.

Verticale lijnen lopen golvend van boven naar beneden op een 

gelijke afstand van elkaar.



Van restjes groene stoffen heb ik een lange bies genaaid van 2 meter 

en daar de quilt rondom mee afgewerkt.

Dit is het resultaat.


Ik vind dat het wel leuk geworden is.


groetjes Harma.



2 opmerkingen:

  1. "Wel leuk geworden", vind je zelf. Lieve help, wat een understatement, Harma! Een plaatje is het, een snoes. Vind ik.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een plaatje geworden en zo vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen