maandag 3 augustus 2015

Vervolg Sampler du Mardi.

We zijn weer een paar dinsdagen verder.
Terug gekomen van vakantie waren er weer 4 nieuwe blokken bij gekomen.
Ik had nog 1 onafgemaakt liggen.
Dus hier zijn 5 nieuwe aanwinsten voor mijn sampler van Quilt-mania.

Blok 12.


 Dit was een precies werkje. 
Er ging veel tijd zitten in de stofkeuze en het maken van het middenblok. 
Veel puntjes die je natuurlijk graag mooi wilt hebben.

blok 13.


Altijd leuk die vliegende ganzen.
Ik heb gebruik gemaakt van paperpiecing methode.
Dan krijg je ze altijd perfect.

blok 14.


Ik dacht eerst toen ik het voorbeeld zag op internet dat het blok scheef en slordig in elkaar zat.
Maar zo is het patroon.

blok 15.


Een lastig blok voor de stofkeuze.
Er zitten veel verschillende lapjes in.
Ik heb geprobeerd er nog enige regelmaat en rust/orde in te krijgen.

blok 16.


Een blok gemaakt van verschillende scheve stroken.
Grappig om al die verschillende en afwisselende blokken bij elkaar te zien.

 Nog 4 blokken te gaan.



 Er ligt al een mooi stapeltje van 16 blokken op mijn bureau.

groet Harma.

1 opmerking:

  1. Wat een prachtige blokken, en quilts heb jij gemaakt. Ik heb de afgelopen twee dagen zo genoten van je blog en van al de prachtige quilts die je hebt gemaakt. Zoveel inspiratie, zoveel kleur... dat ik besloten heb me deze week aan mijn eerste echte quiltblok te wagen.
    Ik heb ooit een 'nepquilt' pakketje gekocht, voor een wandkleedje, dat alleen maar van tussenvoering hoefde te worden voorzien, een biesje en helemaal door quilten. Vandag het laatste randje gedaan en daarna wil ik voor een Amerikaanse vriendin een echt nederlands min-quiltje maken, met in ieder geval een tulp. Ik heb wel geen echte quiltstofjes, en voorlopig ook geen budget, maar wel een paar leuke lapjes in blauw, rood en wit. Het krijgt in ieder geval een echt nederlands kleurtje.
    Dank je wel voor al de inspiratie je quilts zien er zo mooi uit, ik wil en durf me daar nu wel aan te wagen...een kleintje, maar ooit hangt er ook hier een 'Dear Jane' aan de muur, in geel tinten.

    BeantwoordenVerwijderen