zondag 26 juli 2015

Stoffenzaak.


Tijdens onze vakantie in Noord-Holland bezochten we voor het eerst in Amsterdam de Albert Cuypmarkt.
Een hele straat vol met marktkramen en vele winkeltjes erachter.
Tot mijn verbazing waren er heel veel stoffenzaken.
In een van de stoffenzaakjes keek ik mijn ogen uit.
Er was bijna geen nee te koop.
Zoveel soorten stoffen.
Het bleek de Boerenbonthal te zijn.


Nepleer, satijn , batik, badstof, gordijnen, interieurstoffen, nepbont, jersey of gewoon katoen, ze verkopen het er allemaal.
Het blijkt een familiebedrijf te zijn.


Mijn oog viel direct op de Boerenbonte ruitjes. 
Ze verkochten deze als eerste op de Albert Cuypmarkt in de jaren 60.
Ik kon ze er niet laten liggen.
Je kon ze al zien in het logo van deze winkel:

Ik heb mezelf getrakteerd op een aantal mooie stofjes uit die serie.




Dit is het geworden:


Ben er blij mee.
Ik mag er alleen nog maar naar kijken.
Want voordat ik met een nieuw project begin moet ik van mezelf eerst iets afronden.
Dat is in dit geval mijn "Amish with a Twist" quilt.

Mijn project deze zomer maanden.
Hij moet nog doorgequilt worden en daar ben ik nu mee gestart.


Even doorwerken dus......

groet Harma.

5 opmerkingen:

  1. Jaren terug kocht ik bij De Boerenbonthal de gebloemde en geruite Hollands bonte katoentjes voor mijn "In Holland staat een huis" quilt. Wat een wereldzaak, hè? Hoewel mijn naam hier niet erg veel voorkomt, was het een hele verrassing om daar geholpen te worden door ook een Jeanneke :>)
    Jij hebt een mooi voorraadje aangelegd. Veel plezier ermee straks!
    En nu met het doorquilten van je "Amish with a Twist" quilt.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke ontdekking die winkel. Echt frisse kleurtjes die lapje die je kocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie stoffen,....
    en ja soms moet je jezelf even kietelen door wat moois te kopen!!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie apjes. Deze winkel zit ook in Den Haag. Succes met quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohh heerlijk de albert cuyp markt ik heb mijn hele leven gewoond in ansterdam en ik kwam er echt elke maand wel een keer en ohhh wat mis ik dat hiet in overijssel.
    het is een super winkel //en stad ..

    BeantwoordenVerwijderen