donderdag 11 oktober 2012

Jong geleerd, oud gedaan?

Zo moeder zo Dochter en....... zo moeder zo Zoon.
Samen met mijn kinderen hebben we begin dit jaar een eenvoudig patroon uitgezocht.
Mijn dochter koos voor de Log-Cabin.
Mijn zoon voor het Rail-fence patroon.
Toen zijn we gaan nadenken over de kleuren.
Mijn dochters favoriete kleur is Paars dus dat was niet ingewikkeld.
Mijn zoon valt voor Rood en Zwart-Wit.
Dus samen zoeken in de lapjeskast en toen konden we aan de slag.
 
 
Nadat we stroken hadden geknipt konden ze
achter hun naaimachine plaatsnemen en aan de slag gaan.
Vorig jaar hebben ze samen
een tweedehands naaimachine gekregen van Sinterklaas.
Een Superkado!
Ze moesten spelden, rijgen en tenslotte kwam de bies eraan.
 Deze moest met de hand afgewerkt worden.
Dat was het minst leuke karweitje.
Het resultaat mag er zijn.
Ze zijn wel trots dat ze hier te zien zijn: hun eerste quilt!
Wie weet volgen er meer?
 
 
 
 
 
Alle twee een pluim verdiend!
 
 

2 opmerkingen:

  1. leuk zeg dat je kindeen ook mee quilten. vooral die paarse vind ik de kleurcombinatie erg mooi
    ze hebben met recht alle 2 een dikke pluim verdiend
    groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hoor! Ga vooral zo door samen! Van mij nog een pluim erbij.

    BeantwoordenVerwijderen