donderdag 23 maart 2017

Kleur je leven.....


Ik heb behoefte aan rust en ontspanning. Als dat niet lukt en het voelt of alles tegenzit en
het allemaal niet z๐Ÿ˜• gaat als ik graag zou willen of wensen dan moet er iets veranderen.... 
Dus ik neem nu het besluit alles even aan de kant te doen wat op mijn bureau ligt.
Ik begin gew๐Ÿ˜๐Ÿ˜n lekker met het maken van iets nieuws!
"Kleur bekennen"

Kleuren maken me blij. Mijn kamer ligt nu vol en bezaaid met vrolijke lappen. Ik heb felle en frisse kleuren bij elkaar gegrabbeld in combinatie met mijn verzameling stippen-stoffen. Ik knal het voorjaar in met mijn nieuwe quiltproject.

 


Ik ben lekker bezig en aan het zoeken en grabbelen in mijn voorraadkast.
Ook heb ik me wat verdiept in wat kleurensymboliek….
Van de kleur geel krijg je zin in het leven! De kleur dankt zijn vrolijkheid door de associatie met de zon en de paasbloemen die de lente aankondigen.

Oranje staat voor alles wat Hollands is. Het is een positieve kleur die kracht uitstraalt en ons vrolijk maakt. Van de kleur oranje krijg je een goed humeur!
Rood is een krachtige en een vrolijke kleur, maar ook een kleur die aandacht vraagt en wijst op gevaar. Het is dus geen toeval dat we stoppen voor het rode stoplicht. Maar rood is ook de kleur van de liefde en romantiek. Rood is dus een kleur die verschillende emoties kan op roepen.
Groen is een kleur die voor onze oog heel natuurlijk is. Het is een kleur die rust en veiligheid uitstraalt.

De kleur roze is een typisch vrouwen kleur. Een zachte kleur die je meeneemt naar de wereld van elfjes en prinsessen en van zoete lekkernijen. Mannen zien niets in deze kleur en zullen deze dan ook vermijden.
De kleur paars wordt door de eeuwen heen veel in koningshuizen gebruikt. Paars wordt dan ook geassocieerd met luxe, stijl en rijkdom. Paars werkt opbeurend en kalmerend en kan creativiteit stimuleren.
De kleur blauw is de meest kalmerende kleur door de associatie met de lucht en de zee. De kleur staat ook voor vrede en blauw is, zonder twijfel, mijn lievelingskleur! Ik wordt er wel eens mee geplaagd door een aantal quiltvriendinnen. Ik heb een hele voorraad en verzameling blauwe lappen.  In combinatie met andere kleuren past blauw bijna overal bij. Blauw is de kleur voor creatieve en gevoelige mensen.
Ik voel me alweer een stuk fijner…in mijn eigen kamertje tussen al deze frisse en vrolijke kleuren en creatieve rommelige lappen.

Ik kwam een leuk patroon tegen op internet en heb deze uitgetekend....

Het eerst blok is verrassend......


Dus volgden er al snel meer...


Nu ben ik al zover........

Ik ga rustig verder.๐Ÿ’™

Wat leuke muziek erbij....  ๐ŸŽผ ๐Ÿ‘‚๐ŸŽถ๐ŸŽต...

Als je veel verschillende kleuren door elkaar gebruikt, kan dat zorgen voor chaos.
Mijn uitdaging is nu om ze op elkaar af te stemmen en te zorgen voor harmonie.

Ben weer lekker bezig……..
gr๐Ÿ˜Šetjes 
HARMA.

1 opmerking: