donderdag 22 januari 2015

Dubbelzijdige log-cabin.

De "Amish with a twist" is inmiddels gedubbeld en ligt klaar om door gequilt te worden. 
Nu ben ik met iets nieuws begonnen.
Een dubbele Log-Cabin of Reversible Log-Cabin.
Bij zo'n blok naai je de voor- en achterkant tegelijkertijd.
Dat betekent een werktafel vol met repen.

Ik werk met 2 verschillende kleurencombinaties.
De ene kant wordt met de kleuren rood-wit-blauw en oranje.

 


 De ander kant word gemaakt in zwart-wit en rood.
 


De techniek heb je gauw onder de knie.
Het plannen is het belangrijkste en best lastig.
Je moet voor de achterkant denken in spiegelbeeld en 
van te voren weten
 hoe je patroon er uit moet gaan zien. 

De blokken worden met biezen aan elkaar gezet volgens de "quilt as you go" methode.
 


De quilt bestaat uit 16 blokken.
 Inmiddels heb ik 2 rijen af, de midden blokken.

 

Ik had graag voor beide kanten een ander patroon gewild maar dat is niet gelukt.
Misschien een andere keer.
Eerst moet je weten hoe het allemaal werkt.
Het is best inspannend en je moet blijven kijken en controleren.

groeten Harma

1 opmerking:

  1. Je moet je hoofd er wel goed bij houden volgens mij, maar ziet er mooi uit Harma!

    BeantwoordenVerwijderen