vrijdag 7 februari 2014

Dear Jane.. vervolg

Kobalt blauw, licht blauw, konings blauw, Marine blauw, Petrol blauw,
Indigo blauw, China blauw en Delfts blauw....
Er zijn ook zoveel kleuren blauw!
Ik vind het fijn om ermee te werken.

Het schiet al aardig op, mijn blauwe Dear Jane.


Er zijn weer een aantal blokje bij gekomen.


De teller staat nu op 52 blokje.....


dat zijn 4 rijen......


nog 117 blokjes te gaan.

Ik naai de blokken met de machine en maak gebruik van 
de paperpiecing methode.
Dat werkt lekker vlot en precies.
Ik heb wat rollen freezerpapier ingekocht en een aantal klosje garen want dat vliegt er ook doorheen.
Ook komt er nog veel applicatie bij kijken en dat gebeurt dan met de hand.

Ik heb stof uitgezocht voor de sashings.
Het is iets donkerder geworden dan de achtergrond kleur die ik gebruik.
Het is niet het leukste werkje om ze eraan te naaien.
Ze zijn 1 cm breed.
Het is veel passen 
en 
na meten 
en 
zorgen dat de lijnen doorlopen.
(Bedankt Conny voor de tip om ze er direct aan te zetten.)



Het lijkt al wel heel mooi 
en 
zo ben ik ook van alle losse blokjes af 
die 
anders op m'n bureau rondslingeren.



1 opmerking:

  1. Wat een mooie blokjes heb je erbij gemaakt en wat heb je er al veel. Ik doe altijd alles met de hand en ga niet zo snel.

    BeantwoordenVerwijderen